mandag 1. september 2014

Sommeren 2014


 Høsten er her. Den kjennes ikke så godt på dagtid, men definitivt når jeg går ut på morgenen.
Høst betyr litt mer hjemmetid - og endelig tid til å se tilbake på sommeren.

Vi tjuvstartet sommeren med en liten helgetur til Tallin i Estland. Vi har noen gode venner der som har skapt en nydelig ny venn som vi så gjerne ville møte.
Kos, smokk og pledd. De har det godt.

Det var ikke noe å utsette på vinen og maten. Heller ikke på den lokale marsipan-sjappa.


 Nydelig natur, nesten som hjemme - bortsett fra denne enorme steinen som ligger midt i det flate landskapet. Pussig og veldig vakkert.

 Tilbake til Oslo, nedkjøling på balkongen.

 På Fransk Bazar i Grünersgate fant vi denne fine butikkhylla som vi måtte ta med oss hjem.
Anbefaler den unike butikken på det sterkeste, de har helt fantastiske ting.

I Harstad hadde jeg fiskelykken med meg. Som vanlig.

Turen gikk videre til hytta vår, men det var kleggsesongen over alle kleggsesonger så det ble med én natt. Dessverre. Jeg savner å tilbringe feriene mine her.

Hjemme i gamlehuset i Tromsø fant vi roen.
 Kaia koset seg med sol og trillebår-kjøring.

Hårfin med bestefar.

Kaia sin første fjelltur, sammen med sine tremenninger. Nystekte pannekaker på toppen. 

 På Vestre Enger fant jeg og Kaia hver vår lekekasse.
Bestevenner.

På Voss ventet den endelig noen på hennes egen alder. Verdens kuleste kusine.
 Besto og Besten har kjøp dukkestue. Jeg er like gira som småjentene.

Jeg testet ut frisør-tallentet mitt. Overraskende fornøyd. 

Vi feiret 3 års bryllupsdag på Elysée. Vinkjelleren er en opplevelse i seg selv.

Fikk endelig sjekket ut Voss-bryggeri også.
Sjekk flaskene - akkurat passe store.
Vi har en av de stående i kjelleren som bare venter på at høsten skal drikkes inn.

Kulde, bare kom. Vi er klar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar