søndag 8. juni 2014

Barnehagejente

Jeg trodde samvittigheten skulle ta knekken på meg da Kaia skulle begynne i barnehage bare 11 mnd gammel. Men ingen fare skjedd - hun har det helt konge. 
 
Den fødte barnehagejenta som nå løper, nynner og babler i vei. Det er ikke mye man forstår, men fortellingsgleden er nok i seg selv. 

Jeg arbeider med god samvittighet og gleder meg enormt til å se det glade fjeset som venter på meg noen timer senere. Det er kanskje ikke allverdens tid vi har sammen på hverdager, men tiden brukes godt. Og helgen - det er det fineste vi vet.

4 kommentarer:

  1. For et herlig smil! Betryggende å høre at barnehage kan fungere fint for så små. Vår gutt vil være tretten måneder når han begynner.

    SvarSlett
  2. Så kjekt at hun trives så godt! Jeg gruet meg også i fjor (selv med ALLE de små jeg har tatt i mot selv og beroliget nervøse foreldre), men hun fant seg godt til rette med en gang. Når jeg jeg ser den store, flotte barnehagejenta vår nå, som tar på seg skoene selv, sekken og jubler når vi går inn trappen om morgenen vet jeg at det var et godt valg :)

    SvarSlett
  3. Så fint å lese at Kaia trives i barnehagen! Mannen min og jeg bekymrer oss litt - vi synes liksom han er så liten. Men vi håper det skal gå fint. Og vi er så heldige at vi kan bruke god tid på tilvenning, og ha korte dager hele det første året :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi var heldig å få plass i en liten barnehage, så vi har alltid følt at hun får kjempebra oppfølging. Jeg var livredd da hun startet - hun kunne ikke gå, hadde aldri spist brødskive som ikke var skåret i pittesmå biter og hadde aldri rørt melkeprodukter. Første dag fikk hun en skive delt i to med skorpe på og et glass melk. Men hun jafset det i seg uten problemer. Og siden har jeg slappet av og stolt på at hun har det så bra som det ser ut som. Bare vær flink å lån han bort så han blir vant å være med andre - så går det sikkert kjempebra :)

      Slett