torsdag 7. februar 2013

Strikkedilla

 Jeg har fått litt strikkedilla i disse venteukene. Med en kurv full av restegarn og mamma sin gamle strikkepose og strikkepinner ønsket jeg å begi meg ut på nye strikkeutfordringer.

Å lære å strikke med fem pinner til størrelse nyfødt med tynne pinner er ikke til å anbefale. Pent sagt: det holdt på å klikke for meg. Det er ikke usant at hormonene til en høygravid er noe all over the place. Etter to frustrerende forsøk byttet jeg til tjukkere pinner og en noe større barnefot.

Denne flotte boka fikk jeg av min venninne Ida. Jeg har siden fått den anbefalt av 4-5 personer - og skjønte at det var på tide å lære meg å lese strikkeoppskrifter.
Jeg må innrømme at selv disse enkle oppskriftene ikke gir mye mening når man kan så lite som meg. Heldigvis har vi internett, google og masse strikkegale kvinner som lager videoer for nybegynnere. Takk til dem, jeg hadde ikke klart meg uten.

Her er resultatet av mitt første sokk-forsøk. Mye ujevnheter, men tilsynelatende brukervennlige. 
 Gleder meg til å prøve de på.

2 kommentarer: