torsdag 28. februar 2013

Smi mens jernet er varmt

Det er ingen tvil om at ventetiden er i gang. Jeg er neppe gatas mest sportye jente, men jeg er aktiv og har behov for å bruke kropp og hode for å trives. Jeg har et skrullete bekken som har plassert meg godt nedi godstolen - og her sitter jeg. Jeg kunne blitt gal, men så kom mannen hjem med ny strikkebok kjøpt på mammutsalg. Da var det bare å finne fram restegarn-kurven og sette i gang.
Jeg falt for disse fine tøflene. 

Mine ble ikke like fine, men jeg har lært meg selv at man kan ikke forvente perfeksjon på første forsøk. Kanten kan brettes ned slik som på bildet i boka. Gleder meg til å prøve de på den lille.

Med all denne tiden har jeg også laget et par til med læsta (tjukke sokker, for dere østlendinger).

Ja, sånn går nu dagan.

1 kommentar:

  1. Kjenner meg m e g e t godt igjen!
    Jeg fikk sybok av Askil rett før Iben kom og det ble et plagg hver dag.
    Bekkenet mitt tulla tidlig og ble ikke bedre av barnehagejobb og bolig i fjerde etasje.

    Det er en fattelig fin ting som er iferd med å skje og dere har mye å glede dere til!
    Kjærleik!

    SvarSlett