tirsdag 22. januar 2013

Babyteppe


Endelig er jeg ferdig med babyteppet som jeg startet på i september. Jeg har i lange perioder lagt det bort og tenkt at det er lenge til jeg har bruk for det. Den tid er over og ukene går skremmende fort - så på fredags kveld bestemte jeg meg for å fullføre. Pusi (snart 27 år) har godkjent det ferdige resultatet.

Jeg har ikke brukt oppskrift og kun heklet med staver. Enkelt og greit. Mønstrene var ikke planlagt og kom av seg selv etterhvert som jeg heklet.

Jeg koset meg veldig med håndarbeidet og startet med nytt prosjekt på lørdag. Denne gangen til mannen min. Mitt første Mariuslue-forsøk ble fint, men gikk ikke godt nok ned over ørene. Da tar jeg den lua selv og lager en ny til han. Har strikkedilla, så jeg tror nok at jeg kommer i mål før våren kommer.

2 kommentarer:

  1. Så flink du er! Kjempefint!

    SvarSlett
  2. Det ble jo flott! Kan tenke meg "Pusi"gleder seg !Mamma.

    SvarSlett