fredag 2. november 2012

Kanelbollemandag

Jeg fikk bakeånden over meg på mandag. Kanelbolle rett fra ovnen er en personlig favoritt, så da ble det slik. Som vanlig når jeg ikke har egne oppskrifter tyr jeg til Trine sin matblogg.

Oppskriften jeg brukte har hun fått fra boka til Morten Schakenda, hun har bare gjort noen små justeringer. 

Det ble til den beste deigen jeg har jobbet med noen gang.
 Bollemage og bolledeig.

Suksess!

Dessverre var første brettet en så stor suksess at neste brett ble glemt i ovnen. 
Mitt baketips denne gangen er derfor: Ikke gjør det.

6 kommentarer:

  1. Åååh, det ser supergodt ut! Jeg er stooor tilhenger av kanelboller. Ingenting slår lukten av bakst som sprer seg i kjøkkenet (med mindre den kommer fra det svidde brettet, hehe). God helg!

    SvarSlett
  2. Så fin bolle + mage! :)
    Håpe du har det bra, Ida.
    Klem fra Hilde!

    SvarSlett
  3. Ja, lite slår Trines bolleoppskrift! Love it! Så fin du er kjære deg. Gleder meg veldig til å se deg i desember.

    SvarSlett
  4. Heia! Hadde ikke fått med meg at du har en liten bolle i ovnen! Gratulerer så mye, det blir stas:-)! Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  5. Hahaha! Genialt baketips. Det må jeg huske.

    SvarSlett