lørdag 9. juni 2012

My Melitta

Det er mange loppemarkeder og bruktbutikker jeg kommer på der jeg egentlig har mest lyst å tilby meg å rydde. Det er så utrolig rotete, uorganisert og til tider dyrt - på toppen av det hele. Dette var et slikt loppemarked. Ting lå slengt i esker, og halvparten av alle glass var knust. 

Men et par ting hadde de klart å stille ut, og blandt dem var denne
Melitta hånbrygger fra Stavangerflint. Lagd for norske kaffedrikkende hjem på 60-tallet.
Jeg gjorde noe så sjeldent som å prute - og så ble den min.



Jeg elsker tanken på at de for 60 år siden lagde kaffen sin på denne måten - og at det er min generasjon som har tatt den tilbake i bruk. Håndbrygging har aldri vært mer populært, og her i huset har den automatiske kaffebryggeren blitt lagt i dvale.

Nostalgi - og god kaffe

2 kommentarer:

  1. Snyggaste jag sett hela veckan! Jag blev rätt avundsjuk. :) Hälsing från Elisabeth på resa i grannlandet.

    SvarSlett