mandag 26. mars 2012

Vår på gården

Kombinasjonen vår og hyttetur er magisk. Jeg elsker å slappe av, ikke bry meg om hva jeg har på meg og våkne opp til at mannen lager kaffe med sin herlige sovesveis.

På lørdags formiddag har vi en fast prosedyre når vi er på gården: bruktrunde. Et ord jeg noen gang lurer på om vi har laget selv. På Sanitetens bruktbutikk på Brandval møtte vi naboene.

 Elisabeth fant en rosa kurv som hun like gjerne fylte opp med andre fine ting.
Jeg hadde tidenes bruktrunde, så det blir rett og slett et eget innlegg.

Tilbake på gården. Fikk noen minutter i godstolen før jeg kjente kaffetørsten komme igjen.

 Nytrukket kaffe, sol og instagram.


På kvelden var vi invitert på grilling hos naboene på Østre. Årets første grilling.
 Nabohunden Tassen luktet pølser og kom løpende. Hvordan kan man motstå de øynene?

Vi tenkte vi skulle feire vaffelens store dag på søndag - da Elisabeth kom med forslaget om å feire vaffla med Øyvinds gulrotkake.  Ingen dum idé, så det ble slik.

Da kaka hadde sunket var det tid for middag.
Selv var jeg mest opptatt med mitt nye prosjekt - å lære meg å hekle. Dere skal ikke se bort ifra noen innlegg om det også.

Nå er det tilbake til hverdag. Heldigvis liker jeg hverdagen også.

1 kommentar: