torsdag 2. februar 2012

Kilder til inspirasjon

Jeg våger meg til å si det: jeg har alltid vært en kreativ person. 

Det startet kanskje mest som herming. Et smådesperat ønske om å være like flink til å tegne, male og skrive som storebror og pappa. 

Men nå er det mitt eget behov for å gjøre som driver meg, men med stor inspirasjon fra ting jeg ser rundt meg og leser om. 
Dette kom jeg til å tenke på i kveld da jeg satt meg ned med rom 1-2-3. Det eneste bladet jeg noen gang har abonnert på. Det er en stor inspirasjonskilde, og får meg til å gå på jakt etter kreative løsninger jeg kan gjennomføre hjemme. 

 Det er blogger, kreative butikker og blader som dette som inspirerer meg til å..

 ..sy mine egne putetrekk.

 ..lage dekorative vimpler.

..bruke restene av papiret til bryllupsinvitasjonene for å pynte opp blikkboksene på pulten min.

 ..lage mat fra bunnen av for å vite hva jeg spiser - og fordi det smaker best.

 ..bruke gavepapir for å få grå og kjipe permer til å ikke være grå og kjip. 

..kjøpe små detaljer, som gule knagger, for å gjøre leiligheten til vår og bare vår - som om ingen andre har bodd her før.

2 kommentarer:

  1. Hør, hør!
    Kreativitet handler også om å være trygg i sin egen smak og uttrykk.
    Nydelige bilder!

    SvarSlett
  2. Likte veldig godt papiret rundt blikkboksene. Perfekt 70talls:)

    SvarSlett