fredag 13. januar 2012

Williamsburg

Williamsburg ser noe stusselig ut akkurat når du kommer over brua, men leter man litt - så finner man veldig fine spiseplasser og stilige butikker.

Vårt første stopp var Marlow & Sons.
Et veldig koselig sted med magisk gode lunsjretter. Vi møtte min kaffevenn David som jobber for Intelligentsia Coffee, og jeg fikk endelig møte hans vakre fru...
..og deres nydelige lille jente.

Etter et fantastisk måltid.. (Der vi kjøpte 5-6 ting fra menyen og delte på alt, hvorfor gjør vi ikke det i Norge?) ..dro vi til Bedford Avenue, den handlegata jeg likte best på hele NY-turen. Fine kjøp derfra vil nok automatisk dukke opp på bloggen i løpet av vinteren og våren. 

I paralellgata lå en av kaffebarene på lista mi: Blue Bottle
Et veldig stilig lokale, men igjen - litt for mørk brent kaffe. Jeg er ikke lett å ha med og gjøre. 

Dagen i Williamsburg ble avsluttet med et etterlengtet måltid på Roberta's, det eneste stedet der vi hadde reservert bord på forhånd. Det ligger på et nærmest gudsforlatt sted, med kun ei rød dør og et lite skilt som antyder at det er noe i den relativt stygge, grå bygningen.
Inne var det et folkehav av hipstere og businessmenn. Et eventyrlig lokale med en lekker meny. Vi hadde fått streng beskjed fra en lokal venn: Hvis dere absolutt må ha pizza, bestill kun én på deling.
Ovnsbakt gresskar med dressing av malte gresskarkjerner og olivenolje.
Lam med mintgelé. Også måtte vi absolutt ha en pizza. 
Det beste måltidet vi hadde på turen!

Vann på koselige syltetøyglass.

En glad Ida, mer opptatt av å nyte maten enn å bry seg om fotografen.

2 kommentarer:

  1. Heia Ida!
    Jeg måtte bare legge igjen et lite merke, for jeg er innom bloggen din støtt og stadig, og jeg synes den er fin!:) Du tar lekre bilder, og jeg blir så inspirert av den kreative bryllupsplanleggingen dere hadde.
    Har lagt deg til som lenke på bloggen min, tenkte jeg måtte si ifra. Og så er det jo hyggelig med kommentarer i blandt, ikke sant?;)
    Håper alt er nydelig som herr og fru!
    Klem - Karoline

    SvarSlett
  2. å, kor godt det er å vera på reise!

    God stemning her inne.

    Elisabeth

    SvarSlett