torsdag 15. desember 2011

MAAEMO

Jeg er ingen matskribent, jeg er bare utrolig glad i god mat.
Så når jeg sier "Maaemo må oppleves" så må du bare ta mitt ord på det, og ikke forvente en lang avhandling om hvorfor. Jeg lar bildene tale for seg.

 Østers med nydelig kremet saus.

 "Elementer fra sjøen"

 "Ishavsrøye og løk" med en fantastisk saus av akevitt

 "Hvete" Så enkelt, så godt.

 "Egg og grønnkål" Knasende god

 En veldig fornøyd franskmann

 "Blomkål og lakrisrot" Nydeig rett med andehjerte

 "Jordskokk og valnøtter" med fantastisk mørt og godt reinsdyrkjøtt

 "Ost fra Eggen Gårdsysteri"

Sommelier Pontus stod for den fantastiske drikkemenyen - som drar de allerede fantastiske rettene opp til himmels. For noen kombinasjoner.

 Niklas lagde isen til neste rett foran oss. Et veldig bra konsept som er spennende å se på.
Resulterte i en av de beste dessertene jeg noen gang har smakt.
 "Varme krydder" Varm julekake med krydderis.

 "Smør fra Røros" Desserten som er så god at Maaemo ikke har fått lov til å ta den av menyen. Smør i ulik form og konsistens. En luksusvare i disse tider.

 Til slutt en nydelig kopp kaffe, Caballero fra Tim Wendelboe.
Ingen bedre måte å avslutte dette fantastiske måltidet på.

Da er det bare for deg å bestille bord.

5 kommentarer:

  1. Ser helt fantastisk ut! Ikke akkurat mulig å få noe liknende i Nairobi desverre...

    SvarSlett
  2. For et måltid det må ha vært!
    Tror jeg må prøve denne på en langweekend på nyåret!(med da et selvfølgelig besøk på TW)

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en veldig god plan!

    SvarSlett
  4. Ville tro at en mulig fallgruve ville vært at de hos maaemo har gitt for mye fokus på presentasjonen.
    Men siden du lar bildene taler for seg - du har ikke ord? - så er det vel neppe tilfelle?

    Har gitt meg inspirasjon til helgen som kommer ihvertfall.. tenke tenke -- og selv om jeg aldri kommer i nærheten av en slik presentasjon, blir det kjekt ;-)

    SvarSlett
  5. Maten i seg selv er fantastisk. At de tar seg til til å snakke om drikken, maten og til og med tilbereder noe foran oss er bare en stor bonus. En opplevelse.

    SvarSlett