onsdag 30. november 2011

Førjulstid i Tromsø

Siden jeg ikke skal hjem i jula måtte jeg ta meg en Tromsøtur i helga som var. Jeg har ikke vært hjemme siden februar, og det var uendelig godt å komme til gamlehuset.
 
Her, på Kaldslett Gård, har jeg vokst opp.

Det var bare jeg og mamma hjemme i helga. Vi storkoset oss med kaffe i fjøsen, vindutitting i byen og litt kake.

Storgata var pyntet - og er en av de fineste julegatene jeg vet om.

Mamma har ofte nevnt Edel Antikk og Retro som for meg er relativt nytt.
Det ble derfor første stopp på vår lille byvandring. 

 Det var utrolig masse fint å se. Selv kjøpte jeg en nydelig liten juleduk som sikkert dukker opp i et juleinnlegg om kort tid.

Kaffe på Kaffebønna måtte jeg selvsagt ha. Kaffebaren til høyre på bildet er hvor kaffeinteressen min startet i 2006. Nå har de også startet et bakeriutsalg i lokalet ved siden av som ser helt fantastisk ut. Det gleder hjertet mitt at det åpnes så fine steder i hjembyen min.

 Kake på Aunegården er fast prosedyre, og jeg vet jeg hadde en misunnelig ektemann nede i Oslo akkurat da.
_

I Tromsø er det masse små mennesker jeg er glad i.
En av de er min guddatter Margrethe, som heldigvis godkjente meg selv om det nesten er et år siden vi så hverandre sist.

Jeg møtte også et nytt medlem av familien. En liten kjekkas.


Jeg har arvet en haug av klær av en gammel tante, og i helga prøvde jeg alt. Jeg fant masse klær jeg likte. Verdens snilleste mamma vasket alt, og brukte hele huset sitt som tørkestativ. Kjolene fortjener sitt eget innlegg, så det kommer.

Jeg rakk akkurat å oppleve litt snø før jeg vendte nesen sørover. 
En deilig, deilig førjulstur.

5 kommentarer:

  1. Så kjempekoselege bilete, du hadde nok ei alle tiders helg i heimbyen,skikkeleg førjolstemning.
    Helsing frå svigermor på Voss.

    SvarSlett
  2. Åååå, det så riktig trivelig ut! Vil tro du koste deg maks!

    SvarSlett
  3. Fikk plutselig lyst til å flytte til Tromsø..... sukk <3
    Kaja

    SvarSlett