fredag 2. september 2011

Nordic Barista Cup, torsdag

I forrige uke var jeg på Nordic Barista Cup i København. En etterlengtet tur - med håp om inspirasjon, fest og lykkerus. Det fikk jeg i bøtter og spann.
 Da jeg våknet torsdags morgen overrakte Stephanie meg denne konvolutten. Ektemannen min er konge.

 Kaffedagen startet med en latteart-konkurranse, bare for moro skyld. Jeg ble med, bare for moro skyld. Jeg sugde.

En av mange oppgaver til landslagene var "Rush Hour", der de måtte lage flest mulig bestillinger på en gitt tid. Jeg heia på mine venner på Team Norway.

Magnus er vant til pågang i baren og tok livet med ro. Legg merke til at Danmark har en egen baristamelk. Tøft!


 Latte for everybody!

 Kaffesmaking med fokus på syrlighet.

 Ølsmaking med fokus på.. vel, mitt fokus var vel bare å smake så mye som mulig.

 Jeg kapret restene av min favoritt!

Neste stopp: Festmiddag på Danmarks Akvarium.
 Stephanie sier ikke nei til en rød løper.

 Nydelig middag med hai og annen småfisk svømmende rundt oss. Magisk!

På vei hjem til hotellet. Bussen var litt sliten, men det var ikke vi! 

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Drikkepenger... 1000 sjarmpoeng til ektemannen!

    SvarSlett
  2. Det Elisabeth sa!
    Og så lurer jeg på hvordan du fikk satt i gang med å bli barista? Jeg har lyst til å prøve meg selv, syns det virker spennende og interessant, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Har prøvd å søke et par cafèer, men det virker ikke som om noen vil ta inn noen uten erfaring. Hva er ditt tips?

    PS. Vi er linka opp på Faceshmace også, du kan svare der om du vil. Men her kan flere som lurer lese. :)

    SvarSlett
  3. Selv har jeg bare måtte jobbe meg oppover. Startet som 17 åring og har vært innom fem kaféer/kaffebarer før jeg endte opp på stedet som passet best for meg og mine interesser. I Oslo er det flere bra steder, og ikke alle krever at du kan masse om kaffe! Det viktigste er at du vil lære og at du er serviceinnstilt. Prøv Stockfleths. De har flere steder og er veldig flinke!

    SvarSlett
  4. kjempefint! :D Neste år .skal. jeg være med!

    SvarSlett
  5. Næmmen,Magnus fra Bergen!
    Det er så hyggelig å kjøpe kaffe fra han at man nesten vil gi han en klem etterpå :)

    SvarSlett
  6. Han er min favoritt i hele baristaverdenen. Gi han en klem, da blir han glad!

    SvarSlett