onsdag 7. september 2011

Nordic Barista Cup, lørdag

En liten høneblund før forelesning. Det er et hardt liv å være barista.


Jeg glemte jakken min dagen før - og som straff måtte jeg gå catwalk foran hele gjengen. Jeg gjør aldri noe halvveis så jeg tok like greit en liten piruett mens jeg var igang.

Mer kaffesmaking.

The Nordic Box - kaffelaging med fokus på nordiske ingredienser


Landslagene lagde kaffedrikker basert på selvalgte ingredienser fra denne boksen. Veldig spennende. Min stemme gikk til Sverige.


Pontus fra Maaemo holdt et foredrag om nordisk matkultur, men kunne ikke dy seg å også snakke om kaffeservering i resturanter. Et hett diskutert tema på en forelesning tidligere på dagen. For Maaemo har nemlig skjønt at kaffe er like viktig som alt annet de serverer. Sjekk ut menyen deres på den flotte matbloggen her.

Så var det tid for festen av alle fester. Tema: Sporty
David loves his Borg

Tennis og fotball var den mest representerte sporten.

Mange fine ben.

Anne (fra fine Koppi) var karatedame og jeg var sykelist med sixpack. 

Klaus (fra coffeecollective) var stilfull til tusen.


Verdens kuleste konfransierer

Verdens beste gjeng

Det ble også litt tid til å spise, selv om det var drikkingen som var viktigst.

Årets vinnere!
Solberg&Hansen ble endelig The Nordic Roaster. De slo oss med ett poeng. Jeg stemte på de. En mulig grunn til å gå ned i lønn. Sorry Tim.

Cup-vinnerne i år var Team Sweden. Verdige og ikke minst flotte vinnere!

Kom sliten og fornøyd hjem med blodige knær etter lidenskaplig dansing. Hjelmen var fortsatt på og jeg var herved vinner av et veddemål. 11 timer med hjelm vil nå resultere i en god flaske vin fra Håkon. Jeg gleder meg.

Og bare for å ha nevnt det - mesteparten av mine koselige morgengaver fra ektemannen gikk til et veldedig formål. Et prosjekt for å starte en kaffeskole for kaffebonder i Sumatra, Indonesia. 

Nå er jeg tilbake i hverdagen i en leilighet som endelig begynner å se ut som et hjem. Bilder kommer!

4 kommentarer:

  1. Bare hyggelig! Mer her: http://www.flickr.com/photos/idakristine/6095500835/in/photostream

    ;)

    SvarSlett
  2. Dæven!
    Kan du hilse din kjære sjef fra hans lille men meget dedikerte fan-club på Kaffekompaniet i Bergen?

    SvarSlett