tirsdag 9. august 2011

Bryllupsfjøset gjøres klart

Ja, dere. Nå er jeg altså gift. Jeg skulle så gjerne gått rett på og blogget om bryllupsdagen - som ble alt jeg hadde drømt om, men arbeidet bak bryllupsfjøset fortjener sin plass det også! Vi hadde to og en halv uke med intensiv jobbing på gården. Mange hjalp til, og her er noe av det vi gjorde:

Folk var mindre før i tiden, av en eller annen merkelig grunn. Geir sørget for at ingen av gjestene våre skulle slå hodet sitt på vei inn til festen. Selve døra ble senere laget av min far. 

Slik så det altså ut kun en uke før den store dagen. Stress.

Pappa ga vinduene et nytt liv.

Og mens malinga på fjøsveggen tørket, hjalp jeg han med å gjøre de fine og hvite.

Av med gammelt, på med nytt.

Gutta lagde overgang mellom spisesal og discoteket, som vi liker å kalle det..

..og så lagde de dansegulv. Orginalgulvet var dårlig egnet for stilettsko.


Og her stod jeg. Malte det jeg kunne med stige..

..også lånte vi oss en lift til toppen. Stor stas å kjøre en maskin for ei uten lappen.

Øyvind var lur og gikk rundt med en kopp med motivasjon!

Se så glad man blir!

Pappa lurte seg til en hvil. Det får da være greit når man har passert 60.

Øyvind lagde liter på liter med murpuss i håp om å få spisesalen fin og ferdig i tide.

Sammen med Geir fikk han gleden av å smøre smørja utover veggene.

Storebror bygde bar.

Jeg fant meg en ny vegg å bryne meg på. Litt sliten i smilet.

På toppen av det hele fikk jeg betennelse i ei tå, og malte like greit uten sko. Ingenting skulle stoppe meg! (men det ble et par timer på legevakten likevel)

Svigermor og storebror stelte hagen.

Mødrene våre fikk kose seg med å vaske tallerkener, vinglass, vannglass, bestikk og kaffeservise til alle våre gjester. Litt av en jobb!

Men ferdig ble vi, og den nymalte fjøsen ble feiret med pipe og champis
Så ble det litt ferieidyll også.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye! Spendt på å se kjolen!

    SvarSlett
  2. Helt UTROLIG hvor flinke dere alle har vært, fru S!

    SvarSlett
  3. Så flinke dere har vært! :D Grattis som Kone, forresten, det er en meget trivelig klubb å være en del av :)

    SvarSlett
  4. Dokker har vært kjempeflink. SÅ utrulig fint det blei. Glede mæ til å se bildan fra bryllupet :-)

    SvarSlett