fredag 12. august 2011

Brudekjolen

Brudekjolen min er et kapittel for seg selv. Det startet med at min venninne Elisabeth fant en søppelpose med det hun trodde var blondegardiner. Bruktelsker som hun er tenkte hun at disse kunne bli nyttige - og tok vare på posen. En god stund etter åpnet hun sekken igjen for å sjekke hvordan disse gardinene egentlig så ut. Da hun plutselig innså at det var en pose full av brudekjoler, stappet hun de ned i posen igjen og ringte meg.

Ikke lenge etter møttes vi på Vestre Enger. Sammen skulle vi se på dette fantastiske funnet. Vi dro opp hele ti brudekjoler fra posen. Kjolene var enten flekkete eller ekstremt umoderne, og det var nok grunnen til at de hadde blitt kastet. Men stoppet det oss? På ingen måte. Jeg prøvde samtlige kjoler og var fast bestemt på å finne en jeg skulle gifte meg i!

Det gjorde jeg. Kjole nummer to fra høyre ble vinneren.

Men disse armene måtte gjøres noe med..
Foto:100% Elisabeth
Egentlig hadde armene masse sjarm, og jeg syntes det var trist å klippe i kjolen. Men det måtte bli gjort.  Jeg fikk hjelp fra flinke Mari som er kvinnen bak Lucky Buttons på Løkka.  
 Foto: Margrethe Marjavara
Sånn ble den. Stropper og blonder gjorde susen. Takk, Mari!
 Foto: Margrethe Marjavara
Flere bilder fra den fine dagen kommer så snart fotografene i fronten på bildet er ferdigredigert. 1400 bilder ble tatt, så vi skal ha nok å ta av. Fotografene i bryllupet var Elisabeth og Andreas - så det er dømt til å bli bra!

8 kommentarer:

  1. Var det flekker på dem !!?? Æ har bare hørt at dem hadde renserilapper klar til bruk! Fin var du syns ho Mamma.

    SvarSlett
  2. Skikkelig fine bilder! De var fine! Skikkelig fine!

    SvarSlett
  3. Mamma: Var flekker på noen. Min var bare umoderne, men ren og pen.

    Kaffelabb: Resten av kjolene henger i skapet til Elisabeth.

    Lasse: Skikkelig takk!

    SvarSlett
  4. Se noen av de andre kjolene her: http://hundreprosentelisabeth.blogspot.com/2011/08/brudekjolemysteriet.html

    SvarSlett
  5. Hei! Gratulerer med bryllupet! Nydelig par, kjole, blomster, lokale og vimpler! Og fliselin er kanskje et av de morsomste ordene på jord. :)

    SvarSlett