mandag 25. juli 2011

Trist, men tilbake

Da er jeg tilbake, etter nesten to uker uten blogging. Det er travle dager med ny leilighet, et fjøs under oppussing og et bryllup som nærmer seg mer og mer. Nå tok jeg meg en pause, og tenkte jeg kunne bruke den på noe som hele tiden ligger å ruger i bakhodet mitt. Min lille blogg, med mine faste 40-60 lesere som sikkert er lei av å se samme innlegg dag etter dag. Hvem enn dere er, jeg liker dere og setter stor pris på at dere titter innom.

En av mine lesere har kalt dette en feel good blogg, og det liker jeg tanken på. At dette er en blogg man kan komme å se på bilder fra fine opplevelser jeg har hatt og fine ting jeg har funnet. Det er et slikt sted jeg ønsker å skape. Men jeg kan rett og slett ikke skrive videre uten å nevne det som har skjedd med oss i helgen som har vært. Angrepet på Oslo sentrum og de stakkars ungdommene på Utøya. Jeg skal ikke skrive alt jeg har tenkt om saken, for det vil jeg ikke kunne sette ord på, men jeg må nevne min evige medfølelse for de som er berørt. Dette er det mest urettferdige jeg har vært vitne til.

Via twitter og facebook på mobilen fulgte jeg saken fra torsdag til lørdag. Vi er på gården uten TV, noe jeg egentlig har vært lettet for - dette er bilder jeg ikke klarer å se i store doser. Twitter var et godt sted å kunne samles, dele følelser og stille spørsmål, mens jeg var milevis unna venner og kjente. Det har vært  frustrerende å sitte her å ikke kunne bidra eller hjelpe. For oss har trøsten vært å kunne heise flagget på halv stang på fredags morgen og ha ett minutt med stillhet her i dag. 
Det var fint. 



Jeg synes mer enn noen gang at Norge er det beste landet i verden å bo i. 

2 kommentarer:

  1. Kjære Ida, jeg kjenner det på samme måte.
    Vi kommer til å smile igjen, danse og glede oss over de fine og rare tingene i kvardagen.
    Klem til deg!

    SvarSlett
  2. Koselig å høre fra deg! Jeg er med godt mot etter å ha sett fantastiske bilder fra Rådhusplassen og flotte ord fra de flotte menneskene som er viktige for landet vårt. Jeg har vært rørt og glad i kveld. Føltes bra! Gleder meg til å følge bloggen din videre. Ting som gjør deg glad gjør veldig ofte meg glad også. :)

    SvarSlett