fredag 3. juni 2011

Nå er den vår!

Onsdag var en gledens dag. Jeg og Øyvind overtok leiligheten. Vår første.
Jeg jobbet sent, men kom løpende så snart jeg var ferdig der. 

I vinduet stod Øyvind og viftet med nøklene mine. Jeg smilte fra øre til øre da jeg gikk bortover mot porten. De sier man ikke blir lykkelig av materielle ting. De tar feil.
  

 Mitt første måltid i leiligheten, fra Samurai Sushi. De ligger skremmende nært oss. Det blir en daglig kamp å ikke skulle kjøpe middag der. Kanskje det blir sushi-søndag framover? Man kan jo drømme.

 Vårt første prosjekt: fram med orginalt tregulv.

I går brukte Øyvind ni timer på å fjerne parkett i tre rom. Satt godt fast, gitt.

Neste uke kommer en mann som skal hjelpe oss med å slipe og lakkere gulvet. Jeg liker å gjøre ting selv, men akkurat dette tror jeg ikke jeg skal begi meg ut på.  
Gleder meg til å se resultatet!

5 kommentarer:

  1. Fantastisk! Hvilken farge på lakken?

    SvarSlett
  2. Heldiggrisane! Heilt for at de får fram tregolvet, mykje finare - og at de får hjelp med det, mykje enklare... Lukke til!

    SvarSlett
  3. Kjempefint med det gamle gulvet! Parkett har jo di fleste!!

    SvarSlett
  4. Lakken skal være gjennomsiktig med litt hvitt i - for å unngå at de ser gulaktig ut.

    SvarSlett
  5. Det blir sikkert kjempefint! God bedring med tåa!

    SvarSlett