mandag 30. mai 2011

Tacos og tetting av hull

Fredag etter jobb ble jeg hentet av Øyvind. Tingene våre var pakket kvelden før, og turen skulle gå til Vestre Enger. Selvsagt. Min snille mann hadde kjøpt sushi til meg, veldig lurt tenkt siden alternativet langs veien er McDonalds. Sushispising i bilen er forresten like vanskelig som det høres ut som, spesielt i det man kjører over trikkeskinner. Men godt? Å ja!

Vel framme på gården. "Snømannen", ullpledd og øl er en god kombinasjon.

Joda, jeg er glad i dyr og fancy mat, men når alt kommer til alt så er det faktisk lite som smaker så godt som taco etter en arbeidsdag! Så etter å ha jobbet litt i fjøset var det klart for skikkelig tacos på lørdagskvelden. 

Tacohender. Du har spist feil om du ikke ser slik ut. (Jeg lagde forresten tidenes guacamole)

Lørdagskvelden var ekstra nydelig denne gangen:


Vi avsluttet med en runde TP. Asbjørn vant overlegent. Dette spillet har noen usaklige vanskelige spørsmål, spør du meg. Jeg fikk én kake. 

Vi jobbet også!
Jeg tettet hull i veggen. Ikke en jobb for utålmodige sjeler, jeg var passe sur da bildet ble tatt. Men jeg fant teknikken etterhvert - og det blir nok mye lettere neste gang. 

3 kommentarer:

  1. Jeg misunner dere såååå for turene til Enger. Tror jeg må kjøpe meg et feriehus!! Hvordan lager du guacamole? Hemmelig oppskrift? :)

    SvarSlett
  2. Åh, Enger! Onsdagen kan knapt komme raskt nok! Bli med, Ida! Det var hardt å holde seg hjemme denne helgen, skulle gjerne vært i deres gode selskap. :)

    SvarSlett
  3. Ingvild: Helt enkel opskrift med avakado, rømme, sitron, salt og pepper. Trikset er å ikke mose det for mye. Stavmikser er ikke bra. Jeg brukte gammaldags potetmoser. Hadde i litt ekstra sitron denne gangen, mulig det var det som gjorde susen.

    Enger var fantastisk. Gleder meg enormt til ferie. En helg blir for knapt. Skulle så gjerne vært med på onsdag, Elisabeth, men Osloborgere må få kaffen sin.

    SvarSlett