søndag 1. mai 2011

Maling av mur og masse god mat

Fredag og frihelg.
Vi satt oss i bilen det øyeblikket Øyvind var ferdig på jobb.

 Supergira for en helg på gården i godt vær. På vei dit fant vi ut at vi hadde glemt nøklene..
Men ingen fare - gårdseierne skulle komme på kvelden, og i mellomtiden koset vi oss med disse jentene på Østre Enger:

 Elisabeth og Jasmin. Sammen med chips og vin er disse jentene oppskriften på en god kveld!


 Jentene er studenter på Hudpleieakademiet, og var ikke sene med å hjelpe Øyvind da han klagde på stive skuldre.

Kjøkkenet på Østre har blitt så fint etter det fikk seg en real vask i påsken.

Vi koset oss med reker og vin. Øyvind var DJ.

Lørdag: Jobb venter!

Asbjørn plantet første del av den fremtidige alléen. Det blir så fint det!

Jeg tok fatt på den slitne muren på fjøset: 
 Før, under og etter.

 Ingenting smaker som god mat etter en arbeidsdag. Vi testa ut lakseburdere. Digg!

 Øyvind sin potetsalat og Jasmin sin aioli burde vunnet en pris. Jeg kunne spist meg ihjel.

 Elisabeth og den kosete nabokatten.

 Lørdagkveld var det duket for "kjendisleken". Og mere vin, selvsagt.

 Etter laget mitt tapte fylte vi armene med øl og gikk til Østre på nachspiel.
Elisabeth har lært å vokse legger på skolen, og brukte meg som prøvekanin. Jeg har aldri gjort det før. Jeg var både livredd og tøff. Resultatet var deilig. Takk, Elisabeth!

 Mere spill og glede.
 Da de andre var ute og trakk frisk luft gikk jeg, Geir og Øyvind og stjal smågodt på kjøkkenet.

Søndag: 1. Mai

 Vi flagget for mamman min som har bursdag i dag!
Gratulerer med dagen, mamma!

 Nydelig dag og fine farger.

 Her skal det komme sukkererter. 

 Jeg gjorde siste finpuss på muren. Neste gang står veggen til høyre for tur! Det skal bli en glede!

3 kommentarer:

  1. Fantastisk helg, fantastiske bilder! Vi er så HELDIGE!!

    SvarSlett
  2. Ser så fint og koselig ut. Vi må prøve å komme oss innom der til sommer'n hvis vi kjører forbi.

    Hils Asbjørn så mye :-)

    SvarSlett
  3. Det må dere gjøre, Ragnhild! Gøy for både store og små på gården. :)

    SvarSlett