onsdag 20. april 2011

Bergen, du bedåre!

I går ettermiddag satt jeg meg på flyet til Bergen. Der ventet min kjære og hans søster.
 En glad vertinne som lagde nydelig kveldsmat til oss. 
 Jeg og Øyvind har ikke sett hverandre på en stund, og fikk endelig mulighet til å feire leilighetskjøpet. Skål for det!

Onsdags morgen var det ingen tvil om hva vi skulle gjøre:
Kaffe på Kaffemisjonen!
 ..mens vi satt der kom kaffen jeg pakket til dem i går. Funny!
Fine og flinke jenter bak baren.
Oda lagde oss en nydelig chemex med kaffe fra Guatemala. 

Vi kjøpte lunsj på Colonialen. Skikkelig godt sandwich. Vi ble populære blandt småfuglene i parken, men de fikk ikke en smule. 
 Øyvind kjøpte klokke til seg selv...
 ..og Cecilie Melli-øredobber til meg.
 Blåskjell og hvitvin i solskinn på brygga. Idyll!
 
Byen så fantastisk ut gjennom solbrillene mine, så jeg prøvde å ta bilde av det. Bergen i sol er noe av det flotteste jeg har sett!

Nå er vi kommet til Voss, hvor vi skal nyte dagene med god mat, god vin og Harry Hole.

2 kommentarer:

  1. Alt ved denne posten var fint! Nydelig by, superfine bilder og det vakre paret som vet hvordan man skal kose seg. Vi savner dere på Enger, men ønsker dere tidenes beste Påske!

    SvarSlett
  2. Word!
    Jeg totalsavner Bergen når jeg ser at andre har vært der :)

    SvarSlett