lørdag 26. mars 2011

Gårdsarbeid

Selv om det er avslapping som står høyest på to do-lista mi denne helga så er det alltids noe som må gjøres her på Vestre Enger..

 ..og jeg er klar! 

 Hoppende glade arbeidere.

Denne gangen er det garasjen som står for tur. Den synger på siste verset, og må dessverre takke for seg. Vi brukte første delen av dagen på å tømme den for saker og ting. Mest mannskit, spør du meg. Men bror er rekvisitør av yrke, og ser verdien i det meste.

Litt av hvert dukker opp da vi ryddet. Hva dette en gang har vært er vanskelig å se. Høns? En katt? Noen som vet?
En og en halv mumifisert rotte. Lunsjen ble utsatt en timestid etter funnet.

 Adjø til råttent treverk. Brukende planker tar vi selvsagt vare på.
Noen blir til dansegulv i låven i løpet av våren.

 Velfortjent pause med sol og farris. 

I kveld har vi koset oss med fiskesuppe, nystekt brød og øl. 

Det er Earth Hour, alle lys og ovner er slukket. Macen går på batteri.
Vi har fyr i peisen og stearinlys på alle bordene. Kos.

5 kommentarer:

  1. Herlig! :) Fortsatt god helg.

    SvarSlett
  2. Gleder meg skikkelig til å se hvordan det har blitt til sommeren!

    SvarSlett
  3. Ikke høns ihvertfall. Ja, de beina altså..
    Bra jobba!

    SvarSlett
  4. Det var det jeg også har konkludert med. I og med at det er pels på de, når jeg studerer de nærmere. Mini gaupe?

    SvarSlett
  5. Eller kanskje rev, vi blir jo alle så mye tynnere når vi tar bort kjøttet ;) Eller kanskje til og med en hare, det er jo vanligere å jakte på, OG å ta vare på deler av. Som f.eks labber = lykke (på en ekkel måte)..

    SvarSlett