onsdag 16. mars 2011

Digg ostekake

Denne ostekakeoppskriften fikk jeg for 9 år siden. Jeg har av en eller annen merkelig grunn ikke laget kaken siden da. Heldigvis har min mor tatt vare på oppskriften, og den tikket inn på mobilen da jeg skulle bake til min storebrors bursdag i uken som var.





Knus en pakke med kjeks 
Bland i 100 gr smeltet smør
Fordel dette jevn i en kakeform




1 kopp sukker og 2 dl fløte piskes til krem
Bland i en halv boks med cottage cheese og en halv boks seter rømme.




Bland en pakke med gelé i 2 dl kokt vann. Kjøl dette ned med noen isbiter.
Bland dette så med kremen.






Hell blandingen i kakeformen og sett den inn i kjøleskapet. 
Pynt med bær.


Søtt og syrlig er en herlig kompinasjon!

3 kommentarer:

  1. Det skal være en hel + en halv boks rømme +cottage sheese i kaka! Hilsen mamma.

    SvarSlett
  2. Takk, mamma! Men den funket faktisk med en halv boks også! :)

    SvarSlett