mandag 28. februar 2011

Kaffetips fra 70-tallet

Min venninne Elisabeth fant dette lille kaffeheftet hjemme hos sin bestemor. Hun visste med en gang hvem den nye eieren skulle bli. Det ble meg!


 Heftet inneholder tips til ulike bryggemetoder og oppskifter til kaffekaker og iskaffe. 
Jeg blir pent nødt til å prøve ut noen av disse!


 Jeg er imponert over hvor mye bra informasjon som er i heftet,
og forundrer meg over hvorfor generasjonen før meg ikke har hatt mer peiling. 
Men det er nye tider nå - og jeg er utrolig glad for å jobbe på et sted som gir kaffen den oppmerksomheten, nøyaktigheten og kjærligheten den fortjener!



Hør, hør!

5 kommentarer:

  1. Helt fantastisk Ida, dette gledet et ungt kaffehjerte:) Klem fordi du delte den der.Silje

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint! Hvem er det som har publisert den? Er det kanskje Norsk Kaffeinformasjon?

    Vi har gravet litt i vårt gamle reklamemateriell og funnet et par gullkorn her: http://www.flickr.com/photos/friele/sets/72157622841925079/

    Jeg er enig - å jobbe med kaffe er en fryd! ;)

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du har funnet bloggen min! Heftet er faktisk fra Joh. Johannson.

    Takk for linken til de gamle Friele-bildene Veldig gøy å se!

    SvarSlett
  4. Tenkte på dette innlegget når jeg så denne amerikanske infomercial'en fra 1960-tallet. Artig film! Tenkte du ville like den også! ;)

    http://www.archive.org/details/ThisisCo1961

    SvarSlett
  5. Takk! Så gøy. Hyggelig at du fant tilbake til bloggen min!

    SvarSlett