mandag 3. januar 2011

Mariuslue

Få uker før jul så Øyvind en gutt med en fin Marius lue på. "Jeg ønsker meg en Mariuslue til jul", sa han.
Selv om jeg er glad i å strikke - så har jeg til nå bare strikket rett opp og helt uten mønster. Jeg tenkte først at jeg måtte sette noen andre i arbeid, men neste tanke var at det nok ville være alt for kort varsel. 
Jeg bestemte meg for å prøve selv!

Dagen etter kjøpte jeg garn, strikkepinner og oppskrift. 
Siden jeg stort sett er på jobb og hjemme - så ble trikketuren til og fra jobb brukt til flittig strikking. 
Også noen kaféturer med venninner ble brukt til gaveproduksjonen.

Luen kan brukes til hverdags..

..og til fest!

Jeg er godt fornøyd med resultatet.
 Genser neste!

4 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint, Ida! Er den fora? Eller brettekant på den røde delen?

    SvarSlett
  2. Brettekant på den røde delen. Takk! :)

    SvarSlett
  3. Stilig! Tror jeg må bestille en sånn fra mamma :P
    -LivT

    SvarSlett
  4. Den passa jo!!! Jei!
    Du e ei flinka.

    SvarSlett