tirsdag 7. desember 2010

Singer-Symaskin



Jeg har lenge hatt et skrivebord stående på soverommet. I det skrivebordet er det en innebygd symaskin, men den har jeg ikke kunnet bruke på grunn av en gammel stikkkontakt. 
I dag bestemte jeg meg for å gjøre noe med den saken! 

Se, jeg klarte det:


Skrivebordet med den flotte Singer-symaskinen har jeg arvet hos min mormor. 

I skuffen ligger det masse flotte knapper, noen merket med min mormors håndsskrift:


Selv har jeg ikke rørt en symaskin siden ungdomsskolen. Da er det kjekt med en god og oversiktelig bruksanvisning.

Mitt første forsøk på å sy noe ble så dårlig at jeg ikke vil dokumentere det. Men fint skal det bli! 

4 kommentarer:

  1. Mormor var veldig flink til å skrive lapper på forskjellige ting,slik som her msd knappene.Den kofteknappen må du ta vare på for kofta ligger på loftet i Kveldrovegen i kostymeavdelingen! Kansje kåpa også er der? Hilsen mamma!

    SvarSlett
  2. Å, så fint, Ida!! Når du har flyttet til Etterstad kan vi ha ordentlig symøte - med symaskin!! :)

    SvarSlett
  3. Da må du komme til meg, Elisabeth. Kan ikke ta med meg hele bordet ;) Gleder meg!

    Mamma: Selvfølgelig tar jeg vare på de! :)

    SvarSlett
  4. Jeg tar med letthet min halvkilos tunge Singer anno 2009 under armen og kommer til deg! :)

    SvarSlett