onsdag 22. desember 2010

Rydding av barnerommet


Endelig hjemme i Tromsø. På bildene ser man utsikten fra kjøkkenvinduet vårt. Klokken var 11 da bildet ble tatt. Jeg har nesten glemt hvordan mørketiden er. Det er vanskelig å våkne når himmelen sier at det fortsatt er tidlig på morgenen.

I dag har jeg brukt hele dagen på å rydde meg ut av barnerommet. Kastet en del, lagt mye i poser til Fretex og gjemt noen ting til mine framtidige småtasser. Det er utrolig morsomt å gå gjennom ting fra fortiden. Ikke minst å finne gamle kjærlighetsbrev og patetiske dikt. 

Her er noen av dagens artige funn:


Tenk at jeg har brukt disse! Minnes at jeg synes de var råtøffe. Jeg brukte de på noen bursdager da jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg var et hode høyere enn alle guttene uten disse skoene.. 
Ikke rart de ikke ville danse med meg.


Oh yeah, jeg var fan! Boken nede til venstre er stappfull av utklipp fra alle blader og aviser jeg fant et bilde av dem i. Uansett hvor mikroskopisk lite bildet var - så kjøpte jeg bladet. Jeg var Melanie C. Kjøpte meg adidasbukse og adidas sports-BH, og valset rundt i bare det. Hjelpe meg!


Er det noe jeg er stolt av - så er det at jeg var et pliktoppfyllende medlem av Blekkulf-klubben. Jeg gikk med caps og rumpetaske rundt i nabolaget - og la lapper på vinduet til biler som stod på tomgang.
"Slå av motoren , din gjøk", stod det. 

Sweet memories!

8 kommentarer:

  1. Hahaha.. Så utrolig morsomt ;-) husker den tiden me spice girls samling.. Hehe.. Utrolig at du har tatt vare på alt ;-) veldig gøy å mimre tilbake på :-)

    SvarSlett
  2. Har tatt vare på alt, ja. Fant en god del brev fra deg også. ;)

    SvarSlett
  3. Har du tatt vare på telefonan vi brukte til å "jakte" kriminelle? Sku ønske æ viste kor alle etterforskningsnotatan og rullebladan vi laga til! Hilsen "Scully", haha :D

    SvarSlett
  4. Nei, dessverre. Men jeg har funnet et postkort fra deg. Det stod følgende: "Ida Maria Hilsen Fra" Tror ikke du kan ha vært gamle jenta da du skrev det ;)

    SvarSlett
  5. Hehe.. Tror jeg også har en god del brev liggende ;-)

    SvarSlett
  6. Åh, herlig! :D Husker godt Blekkulf og miljødetektivaktiviteta:) Å forurense er ingen spøk!

    SvarSlett
  7. hahahaha...æ huske boka!! æ har oså tatt vare på den :) Spice girls forever!! ;)

    Fant du russekortan? Æ minnes du hadde aller flest, og det va skikkelig kjipt.... :p

    SvarSlett
  8. Russekortene er nok blitt kastet. Noen ting er ikke verdt å bruke skapplass på.. Men jeg har fortsatt Espen Lind sitt ;)

    SvarSlett