torsdag 23. desember 2010

God jul!

 Min første jul. Sammen med mine storebrødre i kjære Kilbotn. Tror gavetråden var mer spennende en selve gaven.

Min favoritt julekjole. 2 år gammel, på besøk hos beste og mormor i Tromsø. Liker sveisen!

 Storebror Asbjørn er sånn passe tålmodig - mens lillesøster ikke klarer å vente mer..
Her er jeg 3 år gammel, kjolen er den samme.

4 år gammel. ALDRI har jeg vært så spent på en julegave som denne. Jeg husker det kjempegodt. Middagen tok aldri slutt. Jeg viser stolt frem Beste mine nye lakksko, mens jeg ligger å passer på at jeg får gaven min så fort som mulig. Det var et stellebord til dukken min, som ble veldig godt brukt.

 Jula da jeg var 7 år gammel kledde jeg meg ut som nissen, og hadde en liten fotosession i fjøset sammen med fotograf pappa og rekvisitør Asbjørn.

Samme året var det min tur å lese på gavelappene siden jeg var blitt skolejente. Litt smånervøs.
Gamle damers håndskrift er umulig å tolke.

God jul, kjære lesere! 

6 kommentarer:

  1. God Jul Ida! Mange fine bilder å se :-) Dokker må no bare stikke innom vi og Øyvind og co skal være hjemme hele jula :-)

    SvarSlett
  2. Å, så artig! Det e så utrolig bra med gamle bilder!

    SvarSlett
  3. Så fin du var/er <3 Rart å se på gamle bilder, jeg huska plutselig den stua hos tanta di veldig godt, tror jeg har vært på besøk der i romjula en gang.

    SvarSlett
  4. Det er ikke noen tvil om hvem som er på det siste bildet:)
    Kos dere i jula!

    SvarSlett
  5. Du kjenner nok igjen nesen min på bilde 2 også, Andreas!

    Ikke umulig at jeg tar turen, Ragnhild. Har jo ikke sett huset enda!

    Tror nok du har vært innom hos tante, Ida. Tror vi har raida hele nabolaget, for å være helt ærig.. ;)

    God jul!

    SvarSlett
  6. Nydelege bilete, Ikki, og eg håpar de får ei god jul!

    SvarSlett