søndag 26. desember 2010

Gaveposer

Denne jula hadde jeg lyst til å gjøre noe ekstra med gaveinnpakningen. Da jeg var på hyttetur med Elisabeth tidligere i vinter sydde hun noen flotte gaveposer. Oppskriften fant hun på den inspirasjonsrike bloggen Pickles. Da jeg fikk fikset kontakten på symaskinen min - så satte jeg også igang med produksjonen.

 Den fine innebygde symaskinen min, som ble flyttet ut i stua for anledningen. Det er der jeg trives best.

 Så var det bare å pugge oppskriften.

Stoff og lekre bånd kjøpte jeg på Panduro i Karl Johans gate.

 Men etter bare én ferdig gavepose - så streiket maskinen. Jeg skrudde og styrte etter beste evne, men til ingen nytte. Skruene fra 60-tallet var ikke veldig samarbeidsvillig. Humøret var ikke på topp.

Noen dager senere fikk jeg en hyggelig telefon da jeg var på venninnebesøk. Vår kjære venn Henrik hadde vært på besøk hos oss - og fikset maskinen. 

På kvelden før jeg reiste hjem sydde jeg som en gal, og her er noen av resultatene:

4 kommentarer:

  1. Så utrolig fine! Flink du er :-)

    SvarSlett
  2. Skikkelig fine! Litt mer effektiv produksjon med maskin vil jeg tro ;)

    SvarSlett
  3. Fantastisk!!! Gu kor flink du e!!! :)

    SvarSlett
  4. Takk, jenter! Har en del arbeid å gjøre før sømmene blir perfekt, men gøy er det.

    SvarSlett