mandag 6. desember 2010

2. søndag i advent

Etter å ha tent det andre lystet og skrapet på kalenderne våre, så var det klar for frokost. Jeg lagde melk med honning som smakte himmelsk.

Dagens eneste gjøremål var å lage pepperkakehus. Jeg tegnet meg fram til årets design.


Det ble en nisseborg i år.


Jeg startet med broen..


..mens Øyvind lagde veggene.

Sånn ble det. Kjenner jeg meg rett så vil antall nisser minke etterhvert som dagene går, men enn så lenge så har de det fint.


På kvelden inviterte vi to musikalinteresserte kompiser og så på Les Miserables sin 25-års jubileum konsert. God stemning. Fantastisk musikk.

4 kommentarer:

  1. OMG! Eg er mållaus! Så utruleg flinke de er!

    SvarSlett
  2. Det var nisseborgen sin det :-) Flinke dere ;-) Må bare også kommentere tegneferdighetene, ser du har arvet de av din kjære pappa ;-) smask <3

    SvarSlett
  3. Takk, Kamilla. Tror det er en fornærmelse for min far, men et alletiders kompliment til meg! :)

    Jeg er imponert over nynorsken, Elisabeth!

    SvarSlett
  4. Hehe.. jeg tror det var ment motsatt, men hvis det reddet dagen din ;-) <3 Flink er du uansett ;-) Ble inspirert til å lage nytt og kreativt pepperkakehus i år jeg også, får se når barna er i hus hva de sier ;-) Julen er det beste som fins, spesielt når vi er så heldige å ha barn i huset ;-) smask <3

    SvarSlett