søndag 28. november 2010

Første helga i advent


Dette var synet som møtte oss da vi kom til Vestre Enger. Veldig vakkert, dog veldig kaldt. Vi fikk fyr i peisen og tok en liten blund, før naboene på Østre Enger inviterte oss på juleverksted.




I stua hos Elisabeth og Andreas. Det tok ikke lang tid før vi var igang med produksjonen.

Noen ting tok litt lengre tid å lage enn andre..



Lillepus falt for det nyproduserte filthjertet - som ikke ble hengende lenge over stuebordet.


Bondeparet lagde nydelige papirstjerner til stuevinduet på gården. 


Noen av mine selvproduserte gavelapper

Etter å ha koset oss med håndarbeid måtte vi jo også ha litt mat å kose oss med. Elisabeth tok på seg  sitt kledelige forkle, og disket sammen en nydelig pizza.


Kvelden ble avsluttet med "noe rødt i glasset".

Dagen etterpå tikket det igjen en melding på mobilen, denne gangen med frokostinvitasjon. Vi var ikke vanskelige å be. Øyvind storkoset seg med hjemmelaget brød og pesto. Jeg ble forelsket i serviset.

Tror dere ikke husmora hadde hjemmelaga biscotti også? Fantastisk deilig! Hva og hvordan kan du lese her.

Jeg ble bitt av puslebasillen, og tok over hele puslespillet til Elisabeth. Selv om det gjorde litt vondt - så lot jeg Andreas få legge ned siste brikken. Da puslespillet ble ferdig var helgen komplett!

6 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig! Skulle virkelig gjerne hatt et lite juleverksted jeg også, problemet er bare at min eske med juleting ikke kommer med flyttelasset før i januar...aiai, og ikke er det noe særlig hobbyting å kjøpe her heller. Men men, overlever nok;)

    SvarSlett
  2. Haha, noe rødt i glasset! Artig!
    Jeg kunne vært der en hel uke og leket og produsert... Det hadde vært noe.
    Superfine bilder, Ida!

    SvarSlett
  3. Heldige dokker som har hus på landet!Håper vi en gang kan feire jul på Engergårdene.

    SvarSlett
  4. Æ fikk det tel...Hilsen mamma!

    SvarSlett
  5. Så flink du er, Mamma! Jul på gårdene må vi få til!

    SvarSlett