fredag 8. oktober 2010

Julebord

Jeg er så heldig å være i en vennegjeng som setter pris på god mat. En av jentene skal nå flytte til Kenya, og i den anledning måtte vårt årlige julebord være litt tidligere.

I år var det hjemme hos meg, og jeg fikk den ære av å bruke vår felles pengepott på akkurat det jeg ville.


Godt i gang med saus til hovedretten.



Jeg "juksa" litt med hjelp fra denne kjekke karen.


Ugla mi ønsket gjestene velkommen!

De fine gjestene mine:


Kveldens tema var hodepynt.


Forrett: Vichyssoise med krutonger og bacon


Da jentene skjønte at det var lammelår til hovedrett, var det to av de som ikke klarte å vente på en smakebit.


Hovedrett: Lammelår, smørkokte poteter, surret løk og sjampinjong, asparges og nydelig saus.


Dessert: Hvit sjokolademousse med skogsbær


Ingen jentekveld uten Baileys


Og selvfølgelig allsang med låter fra det flotte 90-tall.

En fantastisk fin kveld med fantastiske jenter. Good times!

3 kommentarer:

  1. Herlig! Takk for en strålende kveld:)

    SvarSlett
  2. Ser ut som det var en utrolig koselig kveld!

    Det er utrolig digg med skapplass. Det er nesten så jeg ikke helt vet hvor jeg har ting fordi jeg har så uendelig med plass til å legge i fra meg på. Tror nok jeg blir litt bortskjemt nå i år på sånne ting!

    SvarSlett