torsdag 28. oktober 2010

Bydag

En deilig dag i byen:


Jeg hadde fri fra jobb, men jeg klarer jo ikke å holde meg unna jobben av den grunn. Jeg og min venninne Elisabeth ble sittende lenge på Tim Wendelboe. Vi storkoset oss med deilig kaffe og lyden av bønner som ble dasket rundt i kaffebrenneren.



På Olaf Ryes plass har det kommet en ny design- og bruktbutikk: Futura. Mange flotte lamper, stoler og kaffebord. Et av mine første stopp når vi etterhvert får kjøpt oss et hjem.


Det er ikke en te-skje som klarer gjemme seg for denne dama. Her er det kassene på Maritastiftelsen som får gjennomgå. Dessverre var det bare en smørkniv til 2 kr som ble med henne hjem denne gangen

 

I lampeparadis på den store bruktbutikken ved brugata. Jeg falt pladask for denne. 900 kr skulle de ha. Selv om jeg har startet i fulltidsjobb, så er økonomien fortsatt preget av studenttilværelsen. Jeg måtte forlate butikken med klump i halsen.


Da ble deilig sushi trøsten.


Etter noen flotte timer med Elisabeth møtte jeg min kjære. Vi dro på tre visninger, og jeg skjønner at det blir å ta en stund før vi finner vårt fremtidige hjem. Vi smurte oss med tålmodighet og tok oss ei pils. Det hjalp litt, men i morgen er det tilbake på finn.no

Jeg var i byen fra jeg stod opp - til nå. Leggetiden nærmer seg, og jeg er storfornøyd med en flott og innholdsrik dag.

3 kommentarer:

  1. Halleluja! Nå snakker vi! Kjempefint med store bilder, også fikk jeg pryde debuten. :D Sånne fine bydager er som balsam en regnfull høstdag!

    SvarSlett
  2. Tenker dere å kjøpe? Gøy!

    SvarSlett
  3. Ja, nå er det kjøpetid. Det klør i fingrene. Jeg trenger et skikkelig hjem!

    SvarSlett