søndag 26. september 2010

Loppis i Oslo


For å være helt ærlig: jeg leter mye heller etter et loppemarked innerst inni Grue Finnskog, enn å dra på nærmeste skole i Oslo. Makan til mas og desperate mennesker.

Jeg møtte opp et kvarter før tiden, for selvsagt ønsker man å være tidlig ute og finne de beste tingene. To minutter før tiden startet folk, det vil si voksne mennesker, å løpe forbi sperringer som en gjeng villhester på flukt. Jeg som stod først i køen måtte nøye meg med å bli nr. 30 inn døra. Jeg nektet å løpe, nektet å puffe og bestemte meg for å ta meg god tid. Var det meningen at jeg skulle finne noe - så ville jeg det.

Og det gjorde jeg:



Et fantastisk fint sett: kanne, 5 kopper og en fløtemugge. "Harebell" fra Pallisy i England. 150 kr


En skål med teakhåndtak. 30 kr

En koselig ugle 10 kr


Fløtemugge fra "Stavangerflint" 15 kr


Tre par nydelige hansker. Sammen med tre klesplagg til, som er i vaskemaskinen nå, kostet det 50 kr.

Det ble altså en fin søndag til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar