mandag 23. august 2010

Spillkveld


Jeg elsker brettspill. Det gjør kjæresten min også.
Gleden var derfor stor da våre venner AeMee og Petter inviterte oss til spillkveld.

Når vi har spillkveld så er det ikke snakk om en runde Ludo, etterfulgt av vennskapelige konversasjoner. Å neida. Vi snakker flere runder med noe av det beste brettspillmarkedet har å by på. Og selvfølgelig er det om å gjøre å vinne.

Vi varmet opp med terningspillet Luring:


Et enkelt og genialt spill. Mye basert på sansynlighet, men pokerfjes og annen taktikk spiller en like stor rolle. Man må være en skikkelig luring, rett og slett. Denne gangen var det Petter som var lurest/hadde mest flaks.

Neste spill var nytt for meg og Øyvind, og heter Absolutt Enig:


Et veldig artig lagspill, som rett og slett handler om å være helt enig. Først var det guttene mot jentene. Gutta stakk av med seieren, til vår store skuffelse. Vi byttet om på lagene: meg og Petter mot AeMee og Øyvind. Vi vant. Selvsagt. Etter to tap var det helt uaktuelt for meg å ikke vinne.

Så var det endelig Alias sin tur:


Dette er partyspill nr. 1! Det beste med hele spillet er baksiden på den gamle utgaven. Det er legendarisk. Umulig å kopiere, men vi prøvde likevel.

Vi spilte par mot par, og det sårer meg å si at de andre to vant. De var innmari gode også. Hvem klarer å gjette ordet "harnisk" etter ett sekund?! Jeg bøyer meg i støvet.

Sist ut var det fantastiske spillet Ubongo:


Jeg hadde aldri spilt dette spillet før, men hørt masse bra om det. Og bra er det! Spesielt for en tetris-elsker som meg. Fantastisk gøy. Jeg, Petter og AeMee vant hver vår gang.

En svært fornøyelig kveld, tiltross for få seiere til meg selv.


Kveldens vinner:


Gratulerer, Petter.

Jeg kommer sterkere tilbake!

2 kommentarer:

  1. Gøy!! Noe det første jeg skal gjøre når leiligheten vår er ferdig er å invitere deg og han der kule kisen du deler livet med til å komme til oss og spille spill, ok? Ikke hold pusten, men det blir før snøen kommer, det lover jeg.

    SvarSlett