fredag 30. juli 2010

Ubrukt brukt


Endelig fredag. Endelig åpent på Grue frivillighetssentral.
Blandt all mannskiten så dukker det ofte opp ting jeg faller pladask for.
I dag fant jeg to av de.



Det var broren min som fant denne, men jeg hylte "Jeg vil ha den!!". Og den ble min. En håndbrygger fra Hario står høyt oppe på ønskelisten min, og nå har jeg funnet kannen til å brygge kaffen i. Sweet!




Kannen kom i orginalpakningen, og ser helt ubrukt ut. 20 kr.



I tillegg fant jeg denne te-kannen i samme stil. Også den ser ubrukt ut, siden det ikke er noe misfarging på te-silen. 15 kr.

5 kommentarer:

  1. Kjempefine! Tekanna er til forveksling lik Bodum sine, men mer unik! :) Den kan ha vært brukt til frukt- eller urtete, det farger ikke tesilen, pluss at sånne tesiler kan renses med hvit eddik og se nesten ubrukte ut (Godt tips, samme gjelder vannkokere)!

    Gode kjøp uansett om de er brukte eller ikke! :D Gleder meg til jeg kan begynne å komponere eget kjøkken i større grad. Må finne et mer permanent sted å bo før den tid :P

    SvarSlett
  2. Så lenge te-kanna gir ren smak - så er jeg storfornøyd!

    Du som liker te - sjekk ut denne: http://www.rareteacompany.com/ Fantastisk god te. Selv har jeg blitt avhengig av Oolong. Det er mellomting mellom grønn og sort te, fordi fermenteringsprosessen er stoppet midt i. Dyrt, men verdt hver ei krone!

    SvarSlett
  3. Skal se på den med en gang.

    Veldig glad i oolong (iallfall noen typer), jeg også, men favoritten akkurat nå er sort Darjeeling, first flush :D Blogger om te og tetyper her: http://idadah.blogspot.com/2010/01/jeg-har-korte-og-brutale-romanser-med.html

    Jeg bestiller gjerne fra www.adagio.com (ikke co.uk, USA-butikken har SÅ mye større utvalg). Telageren deres som heter "IngenuiTEA" er helt genial!!

    SvarSlett
  4. Meghalaya Cloud Tea hørtes kjempegod ut! Skulle bestilt, om jeg ikke hadde blåst av en 200-lapp på te fra Adagio for bare noen dager siden :)

    SvarSlett
  5. Jeg er offisielt misunnelig!!

    SvarSlett