mandag 5. juli 2010

Sommerfestivalen


Jeg har en bror som har gjort tidenes kjøp sammen med sin kjære.
Vestre Enger Gård - det flotteste sted på jord! Her samlet det seg masse flotte mennesker i helga. Over 60 festglade mennesker - til Vestre Enger Sommerfestival. For en fest det ble!

Fredag:

Selve festivalen var fra lørdag til søndag, men noen av oss var så gira at vi måtte tjuvstarte.


Jeg og Elisabeth føler oss hjemme på bygda, og vurderer å bli budeier på heltid.



Elisabeth hadde med seg bestemor Laila sine gamle blondegardiner - og vi pyntet opp partyfjøset.




Festivalens yngste deltaker ga meg en unskyldning til å endelig leke med Ponny igjen.


Jeg var frisør.


Lørdag:


Jeg og Geir lagde miljøstasjon. Jeg er fortsatt en trofast miljødetektiv.


Bondene ventet i spenning på at plenen skulle fylles med telt og glade mennesker.


Festdrakten måtte på igjen for å ta imot gjestene.


Avslappende stemning i et nydelig vær.


Fotball på storskjerm måtte til i disse VM-tider. Tyskland - Argentina, visstnok en spennende kamp. Jeg var opptatt med å spise pølser.


Nabohunden Tassen ble god kompis med både store og små.



Så var det endelig tid for festivalkonsert. Alle gikk inn med en stol i den ene handa og drikke i den andre.


Asbjørn står på den hjemmelagde scenen og presenterer kveldens musikere:


Georg Buljo og Eli Storbekken.
En alletiders folkemusikkonsert - med et begeistret publikum i salen.


Jeg og min trulovade i godt humør. Ingen tvil om hvor bryllupsfesten skal være til neste år.


Hele festivalgjengen. (Blidet har jeg tjuvlånt fra Elisabeth)


Kameramann Andreas falt for fotostativet.


God stemning rundt langbordet. Stort forbruk av alkoholholdig drikke og myggspray.


Nydelige Nina - en hoppende glad festivaldeltaker.


På søndag var det tomme flasker og tomme glass som preget gårdsplassen, samt noen slappe mennesker. Alle var godt fornøyde med tidenes festival!

Good times!

2 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder! Blir veldig glad av å se på de:) Gode gode minner!

    SvarSlett