onsdag 28. juli 2010

Loppeskatter


Vi var 9 glade nordlenninger som dro på loppis i Våler - på jakt etter billige skatter. Halvparten av oss ble fornøyd. Jeg var en av de.

Se hva jeg fant:


Innmari kule glass. 5 kr stk.


Til min fremtidige kaffebar, som jeg skal starte opp en eller annen gang før jeg blir 80 år, har jeg allerede funnet noen grønne espressokopper. Ble derfor ganske lykkelig da jeg fant en sukkerskål og en fløtemugge i noe jeg mener er samme farge. 20 kr.


Hjemme på kjøkkenbenken står det alltid flere poser med forskjellige kaffebønner rundt omkring. På Våler fant jeg denne flotte boksen som jeg skal samle alle posene i. Gull! Pappa mente at jeg burde få betalt for å ta boksen med hjem, men vi kan ikke være enig om alt. Jeg betalte gladelig 10 kr for den.




Jeg fant 4 stk av disse superfine tallerkenene fra Stavangerflint. Jeg er herved blitt en samler, og samler på denne serien - som jeg enda ikke har funnet navnet på. I tillegg samler jeg på serien Nordland - som jeg tidligere har funnet tre tallerkener til. Et sted må man jo begynne.



En søt tallerken som jeg skal bruke til kubbelys. 10 kr.




Et speil som alltid gir et flott speilbilde. Greit for meg! 10 kr


Bag, tatt i bruk rett etter kjøp, 20 kr.



En veske til min venn Mac. 20 kr.

At jeg var fornøyd med dette loppisbesøket er en underdrivelse.
Jeg er storfornøyd!

3 kommentarer:

  1. Ultrabra! Jeg tilhører jo absolutt den halvdelen av bølingen som var fornøyde, så snart jeg får fotodokumentert funnene skal jeg også presentere.
    Nydelige bilder, forresten!

    SvarSlett
  2. Så mykje fint! Skal holde utkikk etter fata frå Stavangerflint :)

    SvarSlett
  3. Takk Silje, det er hyggelig!! :)

    SvarSlett