tirsdag 25. mai 2010

Gammelt og fargerikt


Fine ting med fine farger



Vi fikk en nydelig forlovelsesgave av mine kommende svigerforeldre. Noen utrolig fine te-skjeer i forskjellige farger. Arvegods fra Stephansen familien.



Til jul fikk jeg disse flotte glassene av min eldste bror. Riktig nok var det min mor som fant dem. Hun fant dem på fyllinga av alle steder - i orginalesken sin. Ikke dårlig. De som var dum nok til å kaste de var hvertfall smart nok til å ta vare på eksa. Takk for det!


På fyllinga i Tromsø har de altså en butikk der de selger ting som dette - ting som ikke har noen ting i søppla å gjøre. Det kan jeg like!



Denne likørkaraffelen er arvegods fra min mors tante Ragnhild. Det var en dame som reise verden rundt - så hvor den kommer fra er vanskelig å vite. Den er utrolig kul - og jeg skulle nesten ønske det fristet med et glass til hverdags. Alt for fin til å samle støv.



2 kommentarer:

  1. Hurra for hyppig blogging, Ida! Selv om jeg aner en viss prokrastinering i forhold til eksamenslesing...kremt.

    Men, til dit forsvar så er det meste lov når man er syk.
    Nydelig album du tipsa om, det har jeg hørt masse på i dag og tenker å la det følge meg helt inn i søvnen.
    Og så nydelige ting du har presentert! Nå som jeg også er forkjøla passer jeg på å drikke hostesaft fra et slikt vakket lite glass som jeg har, så det står ikke bare og samler støv!
    Et hett hverdagstips!

    SvarSlett
  2. Åy, bra tips! Skal definitivt gjøre det selv.

    Må innrømme det ble lite pensumlesing - og mye blogglesing i går. Ikke din feil - jeg hadde nok funnet en blogg eller tretti på egenhånd ;)

    Blogginnlegg skal fra nå bli min belønning når jeg har vært flink å lese, så hvis det ikke blir oppdatert på en stund - DA er det grunn til bekymring.

    SvarSlett