torsdag 11. februar 2010

Coffee in the morning


Det er jo ingen hemmelighet at jeg er glad i en kopp kaffe på morgenkvisten. Heller ikke en hemmelighet at det ofte blir et par kopper i løpet av dagen også.

Som liten skulle jeg aldri drikke kaffe. Det smakte stygt, og pappa gikk og klagde på hodepine hver gang han ikke hadde tatt en kopp til frokosten. Jeg så liten vits i å begynne med det.

Men - kaffe var jo litt spennende også. Å kunne bruke en espressomaskin og lage fine kaffedrikker - det fristet. Man må jo ikke like kaffe for å lage den, tenkte jeg. Det var ikke
mine nye kolleger på Kaffebønna i Tromsø enige i. Så jeg lærte meg å like kaffe, og det skremmende var jo at det viste seg å være fryktelig godt!

Da jeg flyttet til Oslo og ble ferdig med å danse rundt på Bårdar, fikk jeg meg jobb på Java. Her jobbet jeg fulltid i ett år - og jeg gikk fra å like kaffe til å elske det.

Nå er jeg på Kolonihagen. Her jobber vi med kaffe fra mine to kompiser på Torshov - Magnus og Joar på Supreme Roastworks. Great coffee!

Den perfekte måten å lage din morgenkaffe på er med denna digsen; Aeropress. Den lager én kopp om gangen , og med gode bønner, en kvern og en vekt - vil det resultere i en kopp med deilig kaffe! Smaken på kaffen blir så ren og god på grunn av det fine filteret.
Med andre ord: kaffen får den kjærligheten den fortjener!



Koppen er spesialdesignet for SR av Sara Skotte, og er laget for Aeropress.
Bedre blir det ikke!


3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Jeg skrev fort og mye ble feil stavet, så jeg prøver igjen..(altså jeg som har slettet forrige innlegg..) Det jeg ville si er at ingenting er som en god kopp kaffe om morgenen! Jeg vil også ha en slik aeropress, den ser jo bare fantastisk ut:) Og så vil jeg gjerne treffe deg snart også:)

    SvarSlett