onsdag 20. mai 2009

Melodi Grand Prix!


Vet jeg ligger litt etter alle andre bolgger nå, men..

VI VANT!!!

Dette har jeg ventet på i 14 år! Jeg har fulgt med på GP så lenge jeg kan huske! Jeg var ikke store jenta da jeg langt etter leggetid satt og smugtittet på Eurovision da Carola var på TV med "Fångad av en stormvind". 6 år, nærmere bestemt. Jeg og min venninne var sendt til sengs på hyttetur sammen med hennes familie. Men fra trappa opp til soverommene kunne jeg titte på TV'en uten at de voksne så meg. Og der satt jeg - til øynene mine var så tunge at jeg bare måtte krype til sengs.

Jeg har vært igjennom mye siden da. Stor glede da vi vant i 1995 og enorm skuffelse av alle våre elendige plasseringer etter det. Størst av alle skuffelser var da min fem-menning (ja, jeg vet det er langt ut i slekta..) Haldor Lægreid kom på sisteplass i 2001 med tre poeng. Jeg gråt, krøllet sammen skjemaet mitt og kastet det på havet.

Men nå er vi altså vinnere igjen. Og ikke bare vant vi - vi KNUSTE alle andre deltagere!
Takk, Alexander!

Jeg følger opp mitt ord på å legge ut bilde av kostymet mitt. Mitt bleke hår ødelegger jo litt, men jeg var dessverre ikke villig for å farge håret for en kveld..

Her er altså orginalen:

Og her er meg:

Toppen har jeg klipt, sydd og malt på, buksene har jeg lånt og håret har jeg fønet og brukt en halv flaske hårspray på. Røde lakksko fikk jeg dessverre ikke skaffet meg denne gangen.

Link til hennes fantastiske bidrag fra 1983

http://www.youtube.com/watch?v=DHazL3OyQ_s

4 kommentarer:

  1. Det skal du ha! Imponerende:)

    SvarSlett
  2. Nice t-shirt!!! Takk for i går :) Det var et hyggelig avbrekk! Straffer seg, for nå sitter jeg over pc'n og svetter, men det var totally worth it! ;)

    SvarSlett
  3. Det verste var at det egentlig er ganske moteriktig nå også, sånn bortsett fra frisyren da =)
    Var sikkert en morsom kveld det der!! Var ekstatisk selv. Har "fulgt" med på Grand Prix siden 1986.....nå følte jeg meg gammel(skal sies at jeg bare var 4 år gammel) Det er helt klart mye mer stas å se på når vi vinner så overlegent som vi gjorde i år!! =)

    SvarSlett
  4. Det er skremmende hva som er moteriktig til tider. Ikke det, jeg digger høye bukser, men må si jeg følte meg veldig lite sexy på denne festen.. Hårfrisyren håper jeg aldri kommer på moten igjen ;)

    SvarSlett