lørdag 13. desember 2008

Snart jul!

Om en uke er jeg endelig hjemme i Tromsø igjen. Herlig! Har ikke vært hjemme på et halvt år , skal bli veldig godt å komme hjem til gamle huset. 


Jeg er veldig glad i tradisjoner, og starter julaften slik jeg har gjort det så lenge jeg husker. Min tante har bursdag på lillejulaften, så det har ofte blitt sent før vi har vært i seng.  Likevel har  jeg vekkeklokka på 07.55, hopper opp av senga, tar dyna med meg, tar tak i julestrømpen og løper ned til godstolen. Og der sitter jeg. Godterier, mandarin og julebrus til frokost. Film etter film på TV. Har dessverre begynt å sovne under Askepott og Resisen til julestjernen, men det viktigste er at underbevisstheten min får det med seg. Når resten av gjenger står opp (de har vokst fra dette opplegget i motsetning til meg) blir det selvsagt en god og ordentlig frokost rundt kjøkkenbordet. TVén står fortsatt på i bakgrunnen. Viktig å vite hva jeg går glipp av! Her er jeg i god stolen, trøtt og grusom, men i mitt rette element. Fra jula 2007.


I år skal Øyvind være med nordover. Det blir vår første jul sammen. Veldig hyggelig! Kanskje jeg endelig får selskap foran TVén igjen? Spørs om han klarer å starte dagen men twist og sukkerbrus. Koselig skal vi ha det uansett. 

Som tidligere antatt er jeg småsyk nå, men det passer meg fint. Julevasken er tatt og nå kan jeg bare slappe av. Bare jeg får et par dager med julegavehandling til uka - så er jeg i mål!



2 kommentarer:

  1. Hehe, tradisjonar er ein god ting :-)
    Må innrømma eg slutta med å stå opp tidleg før fylte ti (eg er jo lat av meg), men Askepott må eg ha med meg!
    Forresten svært moro at du har fått blogg og! Velkomen til bloggverda :-)

    Klemmar frå Mari

    SvarSlett
  2. Jeg har jo faktisk JOBBET på julaften (gasp! the horror!) de siste årene... Men har stort sett kommet hjem til Reisen til Julestjernen og Disney's Jul (From All of Us to All of You). Sistnevnte gjør jula for meg, av en eller annen grunn - så koselig.

    Jeg får ikke strømpe lenger, julenissen har glemt meg. I fjor kom pappa og sa at julenissen hadde kommet innom ham på første juledag med strømpeinnholdet mitt. Jeg er tydeligvis ikke snill nok :P

    Men tradisjoner må til - julefølelsen! Åh, jeg gleder meg MASSE til jul, jeg :D

    SvarSlett